Traim vremuri in care industria tiparului se reinventeaza. Sau isi continua evolutia in era digitala. Oricum ai spune, industria se aliniaza tendintelor pietei si tehnologiilor. Intotdeauna insa vor exista discutii ample pe tema acestora, si este lesne de inteles de ce. Cine si-ar fi imaginat, in urma cu 20 de ani, ca va veni o zi in care vom putea transfera bani de pe telefonul mobil?

Adeseori, aparitia unui echipament bazat pe o noua tehnologie face ca predecesorul sa para invechit. Este urmarea fireasca a goanei neobosite dupa instrumente mai rapide, mai puternice si mai avansate care sa faca aceeasi treaba. Cu toate acestea, merita sa ne amintim ca videoclipul nu a ucis radioul – asa cum nici tiparul digital nu va ucide offset-ul. Din contra, el vine in completarea offset-ului, scriu specialistii companiei RICOH, unul dintre cei mai importanti jucatori globali din domeniul tehnologiei, specializat in echipamente de imagistica pentru business, solutii de imprimare, sisteme de management al documentelor si servicii IT.

De la advertising la etichete si reviste, tiparul digital va continua sa existe in urmatorii patru ani (si chiar si dupa) in toate aplicatiile. Procesul a strabatut insa un drum lung de la prima sa aparitie, la inceputul anilor ’90. A fost o vreme in care, pentru unii, printul digital insemna o negociere a calitatii – nu mai este cazul astazi; printul digital le permite acum companiilor sa economiseasca bani imprimand doar cantitatea necesara. Offsetul insa ramane cea mai buna optiune pentru tirajele mari, atat din punctul de vedere al calitatii, cat si al pretului. E lesne de inteles de ce in viitor, furnizorii care vor oferi servicii de imprimare combinate (offset+digital) vor rezista pe piata pe termen lung, devenind un fel de „ghisee unice”, adauga cei de la RICOH.

Astazi, principala grija a furnizorilor de servicii de imprimare este sa imprime digital cat mai eficient, numai ca inovatiile in imprimarea digitala s-ar putea dovedi, la un moment dat, dificit de depasit. Prin urmare, ca sa ramai cel mai bun in domeniu, ai nevoie de parteneri care sa inteleaga intregul set de complexitati si provocari. Nu este suficient sa detii cele mai bune solutii hardware si software, trebuie sa oferi in plus servicii personalizate.

Ideea este ca tu, ca furnizor de servicii de imprimare, sa valorifici la maximum imprimarea digitala pentru cat mai multe canale si medii de comunicare. Acest lucru iti va permite sa-ti optimizezi si sa-ti extinzi afacerea oricand. Dar pentru asta trebuie sa fii conectat la mai multe platforme si tehnologii, inclusiv la cele bazate pe digital sau offset.