INTERVIU Victor Matei, Canon CEE

Home / INTERVIU Victor Matei, Canon CEE

Interviu Victor Matei, Regional Business Development Manager Canon

Ce schimbari au aparut pe piata de print digital in ultimii doi ani?

Pe piata din Romania, schimbarile care au aparut in ultimii ani au fost influentate intr-o buna masura de modul in care se finanteaza business-urile la noi. Fondurile europene au fost un factor pozitiv, dar in acelasi timp si un soi de blestem pentru industria de print – s-a reusit o tehnologizare aproape in masa a industriei, dar pe de alta parte investitiile in domeniul printului pentru cei care nu au putut accesa fondurile europene au fost foarte greu de realizat. Prin urmare, industria a trecut printr-o perioada in care competitia intre furnizorii de print s-a rezumat foarte mult la competitia bazata pe pret. In conditiile in care tehnologizarea a devenit un factor comun pentru toata lumea (adica nivelul tehnologic din Romania a crescut foarte mult), unul dintre putinele argumente pe care multi dintre printerii din piata le mai au este pretul din ce in ce mai mic folosit pentru a reusi sa acopere cu volumele necesare acea tehnologie achizitionata cu fonduri europene.

La nivel regional lucrurile stau aproape similar in Bulgaria sau Croatia; in estul Europei perceptia de pana acum a furnizorilor a fost ca aceasta piata este una emergenta. Dar – o spun de mai mult timp, ar trebui ca toti furnizorii de tehnologie de print sa isi schimbe putin viziunea asupra acestor tari – ele nu mai sunt tari clasic emergente asa cum eram si noi in anii ‘90, ci devenim o piata din ce in ce mai matura, mai bine tehnologizata, cu oameni din ce in ce mai bine informati si cu acces la piata comuna a UE, cu preturi si tehnologie competitive.

 

Cum poate tehnologia UVGel sa puna in valoare comunicarea publicitara sau designul interior? De ce ar trebui publicitarii sa apeleze la aceasta tehnologie?

Tehnologia UVGel vine pentru prima oara cu cel mai bun echilibru intre calitatea printului si o productivitate nemaintalnita pana acum pe un printer de 1,6m. Avand aceste atribute, reuseste sa acopere exact aceste nevoi de care spuneam mai devreme: de a te misca rapid – pe piata publicitara, din ce in ce mai multe campanii sunt cele care dureaza foarte putin. Cel mai bun pret al zilei, al saptamanii, Black Friday, toate lucrurile astea necesita un timp de livrare foarte rapid, iar tehnologia UVGel se pliaza perfect pe acest gen de aplicatii.

 

Puteti sa ne prezentati un studiu de caz in care aplicabilitatea tehnologiei UVGel a dus la cresterea vizibila a vanzarilor?

Sunt foarte multe exemplele pe care le putem da in acest sens, noi avem clienti care si-au inlocuit flote de 20 de imprimante cu tehnologie clasica latex sau ecosolvent cu doar 4 sau 5 Colorado care pot face acelasi lucru, dar cu un numar mult mai mic de resurse alocate pentru asta – ma refer acum la operatori, la mana de lucru in general. Avem clienti in Germania sau Spania, care raspund exact acestui gen de trend de care va spuneam. E clar ca principala sursa de clienti noi pe care o avem cu Colorado este exact genul acesta de client care s-a luptat multa vreme cu termene de livrare foarte scurte, cu nevoia de a finisa foarte rapid produsele pe care le fac.

 

Echipamentul Canon Oce Colorado 1640 a fost lansat in 2017. Cum a fost primit in piata si cate echipamente ati vandut pana acum?

In EMEA (estul si vestul Europei, Africa si Estul Mijlociu) am vandut peste 350 de echipamente pana la finalul lui 2018, cu un volum care depaseste 2 milioane de mp imprimati, iar feedback-ul din piata este unul peste asteptari. Oamenii imprima acum cu un consum de cerneala mai mic decat il estimasem noi – noi avem in specificatii 8 ml/mp consum mediu pe masini, dar din rapoartele de service Canon pe care le avem reiese un consum de 6,5 ml/mp. Deci promisiunea noastra ca vom avea un consum de pana la 40% mai mic decat celelalte tehnologii din piata (latex si ecosolvent) a fost un pic depasita.

Flexibilitatea de a lucra tot felul de aplicatii cu hartii mai ieftine, cu medii care pot fi sensibile la caldura, a fost un alt factor important pentru marea masa de masini. Avem rapoarte facute pe cele 350 de masini care arata ca o foarte mare parte din volum este facuta pe hartie foarte ieftina (offset), lucru care nu putea fi realizat foarte bine cu tehnologiile anterioare. Deci au scazut costurile folosindu-se hartii mai ieftine, sensibile la caldura.

 

De ceva vreme, duceti o adevarata campanie care are ca scop colaborarea intre artisti, designeri si furnizorii de servicii de imprimare. Se simte o schimbare, exista mai multa receptivitate?

Intotdeauna am spus ca limitele pe care ti le poate impune tehnologia in momentul acesta (si aici vorbesc atat de Colorado, dar si de tehnologia Arizona, cu imprimare pe flatbed rigid) tin foarte mult de creativitate si de originalitatea celui care face munca respectiva. Pentru ca masinile pot face lucruri absolut incredibile. Avem exemple de aplicatii aproape tridimensionale, aplicatii pe materiale foarte greu de folosit in general, cum e sticla, metalul. Pe de alta parte observam ca putini din creativii din piata noastra stiu ca tehnologia este capabila de asa ceva si de aceea credem ca unul din principalele obiective pe care ar trebui sa le avem este sa informam mai mult nu doar printerii, dar mai ales agentiile de aceste capabilitati ale tehnologiei. E un drum poate mai lung pe care trebuie sa-l parcurgem, e nevoie de putina deschidere din toate zonele, dar cred ca vom reusi sa deschidem minti si noi oportunitati de business pentru toata lumea.

 

Cat de importante sunt posibilitatile tehnice ale unui echipament pentru realizarea de content creativ, original?

M-as hazarda sa spun ca nu atat de important pe cat cred furnizorii de print. Ce vreau sa spun este ca noi am creat tehnologii interesante, care pot face lucruri uimitoare, fara a avea implicarea si intelegerea acestor tehnologii de catre agentii. Tehnologiile nu lucreaza la capacitate maxima, desi avem minti originale in industrie, cu capacitati creative uimitoare, care sa fie in stransa legatura cu capacitatile tehnologice actuale.

 

Ce ne puteti spune despre industria de Professional Print din Romania? Care sunt tendintele pentru urmatorii doi ani?

Daca e sa ne referim la tendintele din piata noastra, ele sunt sunt legate si de cele pe care le vedem in vestul Europei. Exista tendinte clare in zona de personalizare, in zona de interior design – unde oamenii simt nevoia sa iasa din designul asta comun in care pot sa-si aranjeze casele si vor ceva mai aproape de sufletul lor, si in zona de cutsheet (imprimare din coala) observam un trend din ce in ce mai crescut. De asemenea, “book on demand” este un alt trend in crestere in Romania (in vestul Europei a ajuns deja la maturitate) intr-un mediu aproape total digital. Si aici ma refer in primul rand la acel gen de carte care poate fi imprimata in acest fel, nu la bestseller-uri si cartea de volum mare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019-01-21T12:01:12+00:00